Jewelry making class

Idag klockan nio på morgonen startade en Jewelry Making class som jag hade anmält mig till. Det var faktiskt bara au pairer som hade anmält sig och jag känner allihopa rätt väl. Det var jag, Josefine, Sanna, Sofia, Theresa och Sarah. Vi hade verkligen en jättetrevlig förmiddag där tillsammans! Det var en trevlig stämning och läraren var riktigt trevlig och bra på att ge instruktioner.
 
Kursen var inriktad på armband och ringar. Vi började med att göra armband och gick sen över till att göra ringar. Ringarna var dock inte något som intresserade mig särskilt mycket då jag inte blev så imponerad av utseendet av dem, så jag höll mig faktiskt bara till armband. Det var roligt att se att det gick lättare och lättare för varje armband man gjorde. Jag var så förvirrad då jag skulle göra mitt första. Att trä pärlor på en ståltråd är ju lätt men hur man skulle fästa hela armbandet var inte det lättaste först men efter ett tag gick det så mycket lättare. Och så blev det så mycket roligare! Jag kommer nog inte fortsätta göra armband men det var verkligen en rolig lördagssysselsättning och ett roligt sätt att få några studietimmar på.
 
 
 
 
På kursen gjorde jag sammanlagt fyra stycken armband. Då jag är helt förälskad i vita pärlor blev det i princip bara det jag använde. Jag gjorde två basic armband med endast vita pärlor och sen ett med vita pärlor plus några större ljusrosa pärlor. Jättefina blev dem! Sen gjorde jag även ett som fick en unik design. Jag valde att använda silverpärlor och bokstavspärlor som bildade USA och NC. Och så avslutade jag armbandet med en liten nyckel i änden. Det blev jag så otroligt nöjd med då det blev jättefint plus att det känns som ett fint minne härifrån.
 
 
 
Det var verkligen roligt på kursen så de fyra timmarna gick fort. Efteråt åkte jag och Sarah till Olive Garden för att äta lunch tillsammans. Jag beställde en soppa med kyckling, gnocchi och spenat. Jättegod var den och Olive Gardens breadsticks är alltid lika goda. Trevligt avslut efter kursen!
 

Kommentera här: