Melodifestivalen och doughnuts

Jag har haft en bra lördag idag som startade med en aktiv morgon och avslutades med en lugn hemmakväll. Imorse ringde mitt alarm klockan sex, tidigare än på de dagar jag jobbar. Efter Krispy Kreme Challenge som vi åkte ifrån innan klockan ens var 11 så åkte vi tillbaka till Tessa. Jag hade tagit med mig en träningsväska och åkte direkt till Lifetime för ett yogapass. Det här var en annan sorts yoga än den jag testade i torsdags. I torsdags var det annorlunda övningar och det var även det pass där yoga studion är uppvärmd till 90-95°F (cirka 32-35°C). Det var så sjukt svettigt! Idag gillade jag övningarna mycket mer, jag hängde med bättre och rummet var dessutom bara uppvärmt till 80-85°F idag (cirka 26-29°C). Det var skönt att stretcha ut kroppen och få bli lite avslappnad efter morgonens lopp i det kalla morgonvädret. Efter passet fick jag äntligen duscha och åkte sen hem.
 
Resten av dagen har jag bara tagit det lugnt. Jag har ätit middag med med min värdfamilj och hunnit se en film med dem. Nu på kvällen har jag sett på Melodifetivalen som äntligen har dragit igång. Jag älskar verkligen Melodifestivalen och längtar efter att det ska börja varje år. Dessutom har jag ätit de doughnuts som jag hade kvar. Jag åt ju några imorse under loppet och när jag kom hem fick mina värdbarn ta varsin. Mest för att jag inte skulle äta upp alla tolv själv, haha. Nu ser jag fram emot en natt med några fler timmars sömn än jag fick förra natten. Imorgon tänkte jag starta dagen med ännu ett yogapass på gymmet och på kvällen ska vi hem till Zoe för att se på Super Bowl, det som alla pratar om just nu. I år är ju Carolina Panthers ett av de två lagen så självklart är det lite extra spännande i år!
 

Kommentera här: