Tornado Warning

 
Jag vet ju att det kan förekomma tornados och stora stormar här i USA men jag har inte upplevt det på nära håll under tiden jag har bott här. Men idag har det varit tornado warnings här i södra USA och i North Carolina. Egentligen var vädet inte så dåligt under dagen idag. Det regnade och var lite blåsigare än vanligt.
 
Ingen av tjejerna gick till skolan idag då skolorna var stängda på grund av vädret, så jag har varit hemma med dem hela dagen idag. Min värdmamma hade sagt att om det blev mer blåsigt ute eller att det kom upp en varning så skulle vi gå ner till vår basement och helst in till vår movie theatre. Det är det rådet som finns vid sånna här situationer, att man ska söka sig till ett rum där det inte finns några fönster och helst i en källare. Så när den första varningen kom upp på vår larmdisplay i hallen så sa jag att vi borde gå ner. Haha, och det var så roligt att se på hur tjejerna reagerade på det. De bededde sig som att vi skulle bli tvugna att flytta in i filmrummet och bo där i flera veckor. De sprang upp och ner för att vara säkra att få med sig allt de ville ha. Filtar, vattenflaskor, chipspåsar och deras favoritleksaker. M skulle hämta en film som de kunde kolla på och när jag kom tillbaka för att starta filmen låg det säkert 20 filmer där. De ville vara säkra på att de hade tillräckligt många filmer sa dem. Och P var nervös över att alla de vattenflaskor de hade inte skulle räcka. Hon frågade mig vad de skulle göra om vattnet inte räckte och det ända svaret jag hade var att vi bara kunde gå upp till köket och fylla på flaskorna. Haha, det var så roligt att kolla på, för det var ju ingen krissituation. Det var knappt blåsigt ute längre när de hade bärt ner alla saker. Vi tog även med oss hundarna ner och så fick P ta med sig sin katt. När de kände sig nöjda startade jag filmen och sen spenderade de flera timmar där medan jag gick mellan mitt rum och filmrummet.
 
 
 
Nu på kvällen var jag beredd på att åka till min class som jag nu har på onsdagar. Vädet var inte alls särskilt dåligt och vi hade fått ett mail om att kursen skulle bli av ikväll. Dock fick jag ett mail bara tjugo minuter innan jag tänkte åka om att kursen var inställd då det collage kursen är på valde att stänga. Tur det, för bara några minuter efter det började det spöregna och blåsa jättemycket. Men även det gick över rätt fort så vädret har verkligen varit upp och ner idag. Som tur var hörde jag på nyheterna att stormen verkar förflytta sig nordöst upp mot Virginia nu ikväll och det verkar som att det blir bättre väder imorgon. Det var den tornado varningen!
  

Kommentera här: