Trevlig lördagsmiddag

Nu har jag precis kommit hem från en väldigt trevlig lördagsmiddag. Igår kom nämligen Tessa's mamma och mormor på besök från Tyskland så idag hade Tessa bjudit in mig och Simone till en middag tillsammans med dem tre på The Cheesecake Factory. Då jag, Tessa och Simone står varandra väldigt nära nämns ofta mitt och Simone's namn när Tessa pratar med sina nära och kära hemifrån. Därför var dem extra glada över att de skulle få träffa oss vilket kändes roligt.
 
Vi åt jättegod mat och pratade om allt mellan himmel och jord. Tessa's mamma kan lite engelska så vi kunde prata lite med henne medan Tessa's mormor knappt förstår ett ord. Tessa översatte dock en hel del till henne så hon verkade ha det minst lika roligt som oss trots allt, haha. Jag och Simone delade på Fried Mac and Cheese och på Chicken Samosas. Vi beställde även in cheesecakes och idag valde jag en Caramel Pecan Turtle Cheesecake. Allt var så gott! I slutet av middagen trodde jag och Simone att Tessa sa fel när hon sa till servitrisen att vi ville ha en gemensam check. Det gjorde hon inte, för hennes mamma och mormor hade bestämt att de ville bjuda oss allihopa på denna middag. Hur snällt är inte det? Det var så roligt att äntligen få träffa dem och det blev verkligen en väldigt trevlig lördagsmiddag! 
 
Nu ser jag fram emot en sovmorgon imorgon. Som jag har längtat! Först jobbade jag ju hela förra veckan, förra helgen reste vi, denna vecka har jag jobbat och så hade jag min jewelry making class imorse. Imorgon ska jag sova ut ordentligt och sen träna med Madelen på eftermiddagen. Imorgonkväll ska jag hem till Simone då hennes värdmamma (som även är counselor för en au pair grupp) bjöd in mig till hennes au pair grupps meeting som är imorgon. Kul att ha något att göra imorgonkväll!
 



Kommentera här: