Bowling och födelsedagsfirande

Den första track out veckan har passerat och jag har jobbat en del den här veckan. Min värdmamma har varit ledig hela veckan men varit iväg och gjort en hel del saker + att hon har skjutsat och hämtat det äldsta tjejerna till skolan. Jag har varit hemma med de yngsta så att hon har kunnat åka iväg men tjejerna har bara velat vara hemma för att leka och se på film. Det har varit rätt kallt ute men när solen har varit framme har vi varit ute och lekt en del. Igår hann jag dessutom prata med både Victoria och Julia på Facetime under dagen. Så roligt att få bli uppdaterad om saker som händer hemma i Luleå. Igårkväll var jag rätt trött men åkte faktiskt iväg till Cary vid halv åtta på kvällen för att träffa några kompisar. Det finns ett rätt nyöppnat ställe i Cary, Frank Theatres CineBowl & Grille. Där finns det en biograf där man kan beställa in mat under filmens gång, en restaurang, bar och bowlingbanor. På torsdagskvällar har de Free Ladies Night, då är det gratis för tjejer att bowla (man behöver endast betala några få dollar för lån av bowlingskor). En del av mina kompisar har varit och bowlat på torsdagar innan jul men jag har jobbat i princip varje torsdag så jag har inte kunnat komma. Igåkväll valde jag dock att åka dit då jag inte jobbade kväll igår. Jag träffade Zoe, hennes kompis Laura (som fortfarande är på besök från Wales), Julia och Oscar. Oscar är från Sverige och kom nyss hit till NC för att jobba som au pair i Julias gamla värdfamilj. Han var jättetrevlig så det var kul att träffa honom!
 
Och det var verkligen jätteroligt att bowla, jag har inte gjort det en ända gång under tiden jag har varit i USA. Det var även väldigt fint och mysigt där man bowlade. Stora röda lädersoffor där man satt och så kunde man beställa in mat och dryck vid bowlingbanorna. Haha, jag var verkligen jättedålig i början. Jag hade verkligen behövt staket på banan men tog inte det för det kändes för enkelt. Och så helt plötsligt då det var min sista gång på den första omgången så gjorde jag en strike och gången efter det slog jag ner alla käglor utom en. Och efter det var jag så mycket bättre och det var så mycket roligare. Jag ska absolut försöka åka dit igen när det är Ladies Night. Så härligt med gratis bowling! Jag hade en jätterolig torsdagskväll. Från att ha legat i sängen efter middagen och varit beredd på en tidig kväll så blev det en rolig kväll och jag kom hem vid elva på kvällen.
 
 
 
 
 
Idag är det fredag och jag jobbade till fem. Nu på kvällen har jag varit med min värdfamilj då M fyller 13 år idag och vi har haft födelsedagsfirande för henne. De ska iväg tidigt imorgon till Greensboro då tjejerna har simtävling så vi åt bara pizza och födelsedagstårta, och så fick M sina födelsedagspresenter. Av mig fick hon en Gummy Freak box med gummy bears från IT'SUGAR. En giant size box med gummibjörnar helt enkelt. Jag vet att hon älskar godis och gummibjörnar så det kändes som en rolig och perfekt födelsedagspresent till henne. Och hon blev jätteglad!
 
Jag har även hunnit prata med Hanna (och lite med Simone) i flera timmar idag. Vi började prata just innan sex på kvällen och avslutade för cirka en timme sen vid kvart i elva. Jag gick bara iväg två gånger för att äta middag och sen när vi skulle fira M, annars har vi pratat non stop. Ibland är det bra att ens kompisar hemma har ledigt/lov och stannar uppe hela nätterna. Det passar vår tidsskillnad perfekt! Jag vill knappt säga det men jag är rätt säker på att det var nästan ett år sedan (!) som vi pratade. Tur att vi har haft kontakt via meddelanden, snapchat osv. Åh vad jag längtar efter mina kompisar hemma i Sverige!
 

Kommentera här: