Chokladbollar och väderproblem

Den här veckan är det bara M som går i skolan så imorse skjutsade jag henne dit medan de andra tre tjejerna hade sovmorgon. Så skönt att jag kan låta de två yngsta sova vidare eftersom att deras äldsta syster är hemma. Alla tre sov fortfarande när jag kom hem så jag hängde inne på mitt rum tills de vaknade. Under dagen gjorde vi ingenting speciellt förutom att jag och de två yngsta bakade chokladbollar. Det är en stor favorit här hemma och de älskar när vi har pärlsocker på chokladbollarna. Precis som det ska vara! Jättegoda blev dem och det var roligt att baka något tillsammans med P och R.
 
 
Nu väntar alla på ett snöoväder som tydligen ska dra in över NC imorgon och stanna under fredagen och lördagen. Amerikanerna här överreagerar ju väldigt mycket då det gäller snö. Skolar stängs bara för att de lovar lite snö och kallare temeraturer, och det är så det är imorgon. Jag tror att varenda skola kommer vara stängd imorgon (även om det bara var M som hade behövt åka till skolan om de hade varit öppna) och mina värdföräldrar ska vara hemma imorgon också. Vanligtvis hade jag inte brytt mig, bara stannat inne som alla andra men nu är jag verkligen ledsen över att det kanske blir väldigt dåligt väder imorgon. Jag har sett fram emot morgondagen i några veckor nu eftersom att jag har biljetter till föreställningen av musikalen Matilda som spelas i Durham imorgon. Ända sedan min födelsedag då jag fick biljetterna har jag velat att denna fredag ska komma men nu känns det bara helt hopplöst.
 
Nu ska jag gå och sova och hoppas på att jag kan ta mig till musikalen imorgon oavsett väder. Om snön stoppar mig från det får det bli en annan musikal en annan helg. Hoppas att det blir bra i slutändan oavsett vad!
 
 

Kommentera här: