Nyårsfirande

Åh vilken bra nyårsafton och start på 2016 jag hade igår! Jag, Tessa, Simone och Madelen gjorde oss klara hemma hos Tessa på kvällen innan vi åkte för att möta upp Lauren för att äta middag. Det var så roligt att få göra sig extra fin med lite extra smink och extra glittriga kläder. 
 


Inför vår nyårsmiddag hade vi bokat bord på The Melting Pot, en fondue restaurang i Raleigh. Vi blev jätteglada över att det inte var fullbokat då vi länge har velat testa denna restaurang. Det är rätt dyrt och särskilt igår då de hade ett särskilt nyårspaket som man endast kunde välja. Nyår kändes dock som en bra dag att göra en sådan middag på! Nyårspaketet var en femrätters middag. Så lyxigt! När vi kom dit och satte oss vid vårt bord blev vi serverade lite champagne då det var nyårsafton och sen fick vi träffa vår servitris för kvällen. Hon var så trevlig och gav oss verkligen så bra service hela kvällen. Rätterna började komma in en efter en och det var verkligen så roligt att få uppleva en middag på en fondue restaurang. Mitt på bordet fanns det två plattor där grytorna som vi doppade olika saker i sen stod. 
 

 
Den första rätten var Shrimp Cocktail.
 
 
Andra rätten var ostfondue. Vi fick välja två olika ostsorter som vi doppade olika tillbehör i. Tillbehören var bröd, cocktailtomater, selleri, morötter och gröna äpplen. Det var så mycket godare med ostfondue än vad jag förväntade mig!

 
Den tredje rätten var en liten sallad och jag valde en ceasarsallad.

 
Den fjärde rätten var huvudrätten. Vi fick välja två olika buljonger som vi sen skulle tillaga vår mat i. På tallrikarna vi fick fanns det kött, kyckling, räkor, potatis, broccoli och champinjoner. Plus att vi fick massor av olika såser. Det var så roligt att få tillaga sin egen mat där vid bordet och det var jättegott att tillaga de olika köttbitarna och sen äta det tillsammans med de goda såserna.




 
När vi hade ätit huvudrätten fick vi dessertmenyn där vi skulle välja två olika chokladsorter till vår chokladfondue. Vi valde vanlig mörk choklad och sen s'mores choklad som var mjölkchoklad med smällta marshmallows i. Vår servitris flamberade marsmallows i chokladen vilket var roligt att se på när hon gjorde. Till den smälta chokladen fick vi flera olika tillbehör som vi kunde doppa i chokladen. Det var marsmallow treats, banan, jordgubbar, ananas,  graham crackers, sponge cake, brownies och blondies. Det här var verkligen höjdpunkten på hela middagen. Det var så gott!

 
 
Tanken var från början att vi skulle försöka hinna in till downtown till tolvslaget men vi inåsg under middagen att vi mest troligt inte skulle hinna dit. Därför släppte vi den tanken rätt tidigt och valde att fira in det nya året där på restaurangen istället. Då kunde vj njuta fullt ut av maten istället för att känns oss stressade över att hinna dit i tid. Just innan tolvslaget fick vi in vår dessert och bara några minuter innan såg vi att hela personalen och flera av gästerna förflyttade sig ut till entrén. Så gjorde även vi och där fanns det en TV som visade en direktsändning från Time Square i New York. Det var så härlig stämning! Hela entrén var fylld med folk och alla räknade sen ner när det var tio sekunder kvar till tolvslaget. Vi fick inte se några nyårsraketer men det behövdes verkligen inte just då. Det blev ett härligt tolvslag och jag fick krama om mina bästa vänner och önska dem gott nytt år. Vi gick sen tillbaka och fortsatte äta vår dessert innan vi lämnade restaurangen. Det var verkligen en nyårsmiddag och ett tolvslag jag kommer minnas med glädje!
 
 

När vi var klara på restaurangen åkte vi in till Raleigh Downtown där vi träffade Jazmin och några andra tjejer. Vi gick till en bar som hade ett dansgolv för att dansa och fira det nya året tillsammans. Jag fick visa mitt körkort som jag nu kan komma in på barer och klubbar med nu när jag har fyllt 21. Haha, jag fick även höra ett "Happy Birthday" från vakten då han såg att min födelsedag var för bara ett par dagar sen. Dansgolvet var rätt litet men det var bra musik och vi hade roligt. De andra köpte några drinkar, men då jag var kvällens chaufför så smakade jag bara några klunkar av deras drinkar.
 
Vid 02.00 stängde klubben (de stänger ju så tidigt här) och vi gick ut. Vi hann hänga utanför en stund innan vi var tvugna att lämna. Det var rätt härligt väder ute. Inte jättevarmt men inte allt för kallt ändå. Lauren som bor längre ifrån oss andra väntade på sin skjuts och vi stannade kvar med henne. Medan vi väntade tog vi bilen till en Starbucks parkering där vi satt och pratade ett tag till innan Lauren åkte hem. Vi andra skjutsade hem Madelen och sen åkte jag, Simone och Tessa åkte hem till Tessa där vi sov över. Det tog ett tag innan vi gick och la oss och sista gången jag kollade på klockan var den fem på morgonen. Jag kände mig verkligen så lycklig efter vårt nyårsfirande. Förra året var jag ju på Disney World i Orlando den 31 december tillsammans med min värdfamilj vilket var fantastiskt, men just över tolvslaget låg jag i sängen på mitt hotellrum. Jag minns att jag längtade hem till Sverige lite och jag inte hade någon nyårskänsla alls. Därför är jag så glad över att jag fick ett så bra nyår det här året tillsammans med mina bästa vänner. Starten på 2016 kunde inte ha blivit bättre!
 




Kommentera här: