Play date på Monkey Joe's

Vi är nu inne på de två yngsta tjejernas tredje och sista track out vecka. Igår var jag ledig då min värdmamma var hemma från skolan. Det var skönt att få sova ut på morgonen då vi kom hem sent från Washington DC på söndagskvällen. Idag var det en jätterolig dag! Imorse vid halv tio tog jag med mig de två yngsta tjejerna till Monkey Joe's i Raleigh, ett sorts lekland med stora hoppborgar m.m. Där hade vi en play date tillsammans med några av mina kompisar och deras värdbarn. Det var jag, Tessa, Simone, Madelen och Marie som var där och våra värdbarn var i lite olika åldrar men de flesta var i samma ålder. Mina två yngsta tjejer och och Tessa's tjejer är i precis samma ålder och det här var första gången som de träffades. Det var kul att se att de lekte så bra ihop! Medan barnen lekte satt jag vid ett bord tillsammans med mina kompisar eftersom att inga vuxna fick vistas inne i hoppborgarna. Istället kunde vi sitta och prata. Jättetrevligt!
 
Dagen blev verkligen så lyckad! Båda mina tjejer tyckte att det skulle bli kul då de visste vad Monkey Joe's var men de hade aldrig varit där förut. När vi åkte hem därifrån efter 3,5 timmar var de på jättebra humör och sa att de hade haft jätteroligt. Det gjorde mig glad! Dessutom låg jag på plussidan då jag hade köpt varsin slush till dem, haha. Det var så roligt att ha en play date då vi i princip aldrig har det. Det passar aldrig in särskilt bra i vårt schema så det var kul att det passade idag då mina tjejer har track out och de andras värdbarn hade en extra ledig dag från skolan just idag. Så passande! Det var kul att höra tjejernas kommentar nu på kvällen när deras mamma frågade hur vår dag var: "We was on Monkey Joe's and it was awesome!!" Vilken bra tisdag det blev!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: