Tillbaka i verkligheten!

Halva veckan har gått och den första halvan har varit rätt seg. Jag har varit så otroligt låg på energi. Men helgen som var var så mysig! På fredagen firade vi ju M födelsedag. På lördagen skulle hela min värdfamilj till Greensboro då de tre äldsta tjejerna hade en simtävling där. Jag tackade dock nej till erbjudandet om att följa med och valde att stanna hemma eftersom att det var min lediga dag och för att de skulle vara borta från 8.00 - 18.00. Så på lördagen tog jag en lång sovmorgon. Jag vaknade just efter sju då de andra gick upp för att göra sig klara men lyckades somna om då de åkte. Så skönt! Under eftermiddagen åt jag en sen brunch, kollade på film och myste med Sacha som ville vara inne i mitt rum. Vid fyra gjorde jag faktiskt något bra av dagen och åkte till Lifetime och stog på crosstrainern i en timme. Jätteskönt att vara igång helt med träningen igen efter att ha varit sjuk! Efteråt duschade jag och åkte sen till Tessa som jag hade bestämt att träffa under kvällen.
 
När jag kom hem till henne hängde vi på hennes rum innan hon föreslog att vi kunde åka till Crabtree Mall. Vi kollade runt lite i olika butiker och shoppade sen lite på Victoria's Secret. Jag hittade en necessär som går att ha med in i duschen + att den innehöll schampoo, balsam och ett serum. Det fick komma med på köpet då det var necessären jag var mest intresserad av. Jag vet inte hur länge jag har letat efter en fin och vattentålig necessär som jag gillar. Äntligen har jag något att ha när jag duschar på gymmet. Billig var det också! Det var 75% på det mesta i beauty sortimentet så jag fick den för just under $7. Innan vi åkte hem till henne igen köpte vi med oss en cheesecake från The Cheesecake Factory. Inte alls ovanligt att det händer, haha! Jag köpte en av mina absoluta favoriter, Craig's Crazy Carrot Cake Cheesecake. Morotskaka och cheesecake kan inte gå fel!
 
 
 
 
Vi kom hem till Tessa igen just efter nio och resten av kvällen åt vi cheesecake och pratade mellan allt mellan himmel och jord. När klockan var ett på natten rensade vi igenom hela hennes garderob, haha. Efter det insåg vi att det kanske var bäst att jag sov över hos henne. Tur att jag hade en tandborste i min träningsväska! Det slutade med att vi låg vakna och pratade till fem på morgonen och då fick vi tvinga oss själva att sova då vi lätt hade kunnat prata i ett par timmar till. På söndagen vaknade jag och Tessa av att vårt alarm ringde klockan två på eftermiddagen då vi skulle träffa Madelen en stund. Om vi inte hade haft planer hade vi säkert kunnat sova några timmar till. Sent på eftermiddagen åkte jag och Tessa hem till mig. Vi var jättehungriga då vi inte hade ätit något på hela dagen och passande nog hade mina värdföräldrar beställt massor av pizza från Domino. M hade några kompisar över på en filmkväll och de hade redan ätit så jag och Tessa kunde äta hur mycket vi ville. Det var så otroligt gott då det var vårt första mål för dagen. Resten av kvällen låg vi i min säng och planerade inför något roligt vi ska göra i februari!
  
De första dagarna nu efter helgen har dock inte varit lika roliga. Som sagt, jag har varit så otroligt låg på energi den här veckan då jag har varit tvungen att ställa tillbaka min dygnsrytm. Jag hade ju turen att vara ledig från den 22 december till några dagar efter nyår. Då började jag jobba igen, men jag har fortfarande kunnat ha sovmorgon då min värdmamma skjutsade de äldsta tjejerna till skolan förra veckan. Så sedan den 22 december till och med i söndags har jag haft sovmorgon varje dag. I måndags började min värdmamma skolan igen och jag skulle börja jobba den vanliga tiden igen. När min klocka ringde 6.30 på morgonen kändes det som att vara mitt i en mardröm. Usch va trött jag var! Men då hade jag legat vaken till tre på natten utan att kunna somna vilket jag även gjorde natten från måndagen. Inte så konstigt då jag har haft sovmorgon varje morgon och legat vaken långt in på nätterna varje kväll i tre veckor. Det har varit helt underbart men det var inte lika underbart i måndags när jag var tillbaka i verkligheten igen. Nu är det onsdag och det fungerar nu lite bättre. Igårkväll kände jag mig faktiskt trött och redo att sova innan klockan ens var tolv. Hoppas på det ikväll också!
 
Den här veckan har vi inte gjort mycket alls. De två yngsta tjejerna är halvvägs in i sin track out och både måndag och tisdag ville de stanna hemma hela dagen och leka och se på film, även om jag frågade om vi skulle hitta på något annat. Idag lyckades jag i alla fall få med mig dem till biblioteket och det verkade som att de tyckte det var roligt att vara där. Det slutade med att vi fick med oss 11 böcker hem. Fem stycken till R, fyra stycken till P och två stycken till mig. Jag får se vad vi hittar på imorgon!
 
 

Kommentera här: