Vinterns första snödag i NC

 
Och så kom snön! När jag kollade ut genom fönstret idag på morgonen var marken täckt av snöblandat regn. Den här dagen hade egentligen kunnat var så mysig. Att alla i min värdfamilj är hemma och att ingen behöver gå utanför dörren. Att vi bara kan ligga i soffan framför den öppna spisen och se på film. Men eftersom att vädret gör det svårare för mig att ta mig till musikalen ikväll så är det inte mysigt alls. Jag hatar att det är så här! Den här situationen får mig till och med att längta hem till Luleå där det just nu är massor av snö och omkring -20 grader kallt. Men där kan man ju alla fall ta sig fram!
 
 Imorse var jag helt inställd på att inte kunna se musikalen ikväll. Även om det är dåligt väder så ställer dem inte in musikalen utan man får istället chansen att se en annan föreställning någon annan gång om man inte kan ta sig dit på grund av vädret. Jag skickade ett mail imorse för att se om det fanns biljetter kvar till söndagens föreställning men det var utsålt. Så jag har nu två alternativ: Antingen åker jag inte dit och hoppas på att få se något annat bra någon annan helg eller så åker jag dit ändå och får se Matilda. Jag har pratat med mina värdföräldrar om det och nu har jag bestämt att vi ska testa åka dit ändå. Det är jag och Tessa som ska dit (jag fick ju två biljetter så jag har valt att ta med mig Tessa). Vi har besämt att jag ska hämta upp henne tidigt så att vi har gott om tid att ta oss dit så att vi kan köra långsamt om det behövs. Jag är så glad över att vi ska försöka ta oss dit då jag så gärna vill se musikalen men samtidigt är jag lite nervös över att köra i detta väder utan vinterdäck. Vi får se hur det går!

Kommentera här: