Tråkig vecka och Skärtorsdag

Det här har verkligen inte varit någon särskilt rolig vecka då det inte har hänt så mycket. Den har i alla fall gått väldigt fort, det känns som att det var söndag igår. I söndags avslutade jag helgen med att göra lite ärenden under dagen. Det var en kall och regnig söndag och många av mina kompisar jobbade, så jag hade inte mycket annat för mig. Det roligaste som hände under dagen var att jag hittade en hästsport butik. Jag skulle till en annan butik i Raleigh och såg till min stora förtjusning att denna hästsport butik (Dover Saddlery) låg alldeles intill. Jag har faktiskt inte varit inne i någon hästbutik under min tid här i USA så det var så roligt att få gå omkring där inne. Haha, jag var nog därinne i nästan 45 minuter då jag gick och pillade på nästan allt som fanns där. Sadlar, ridhjälmar, borstar, ridkläder, grimskaft, vattenhinkar, sadelgjordar osv. Jag insåg verkligen hur mycket jag saknar hästarna och stallet!
 
 



 
Sen i måndags har jag mest jobbat och sen inte gjort så mycket mer. Jag har heller inte känt mig helt på topp så jag har inte alls tränat lika mycket som jag brukar göra. Tråkigt, för jag gillar ju att vara på Lifetime på dagarna.
 
Idag är det skärtorsdag och alla fyra tjejerna har nu springbreak/påsklov. Detta var även de två yngsta tjejernas dag i skolan innan deras track out, så nu är de lediga från skolan igen i tre veckor. Tråkigt att min sista vecka med lediga timmar på dagarna blev så tråkig men så får det vara. Jag tror dessutom att denna track out period kommer gå fort då deras första vecka hemma är nu när vi åker iväg på semester hela familjen. 
 
Idag jobbade jag till fem och sen åt jag middag tillsammans med min värdfamilj. Sen har jag varit iväg på en liten shoppingrunda med min värdmamma och de två äldsta tjejerna. De frågade om jag ville följa med då de skulle kolla efter klänningar så jag följde med då jag inte hade något bättre för mig. Jag shoppade ingenting men inne på Target köpte jag i alla fall ett litet chokladägg. I veckan fick jag några Cadbury chokladägg av Simone och då började vi prata om Cadbury's Creme Eggs som jag har hört så mycket om. Jag ville verkligen testa ett och blev jätteglad när jag såg dem inne på Target. Och gud vad gott det var! Det fick bli dagens lilla treat denna skärtorsdag. Imorgon är alla tjejerna hemma från skolan och jag såg på mitt schema att jag bara är schemalagd mellan 8.30 - 12.00. Så det blir en kort jobbdag imorgon. Imorgon måste jag även packa klart min väska så att det är gjort inför lördag.
 

Kommentera här: