Graduation Weekend

Min värdmammas graduation som alla har väntat på har äntligen ägt rum! Helgen startade i fredags på kvällen då det var en hooding cermony för veterinärstudenterna (min värdmammas klass), på samma ställe där vi för ett par veckor sedan var på NC State's Award Banquet. Under hooding cermonin var det första gången som de hade sina hattar och kläder på sig och så fick de var och en gå upp på scenen för att få på sig en särskild sjal-liknande sak. Det var så fint!
 




Igår var det The Big Graduation Day och det var så mycket större än vad jag hade förväntat mig. Cermonin var i PNC Arena, alltså i den arena där jag tidigare har varit och sett på ishockey och basket. Så otroligt stort och pampigt att det var där. Jag var så imponerad! Cermonin var rätt lång men fylldes med så fina stunder. Det var så fint när hela arenan stod upp till nationalsången och såklart när min värdmammas namn ropades upp och hon fick gå upp på scenen och ta emot sitt intyg på att hon nu är en färdigutbildad veterinär. Åh vad jag är stolt över henne!
 
När allt var klart gick vi ut utanför arenan där vi väntade på att min värdmamma skulle komma ut så att vi fick gratulera henne. Det är så kul att få glädjas med henne efter att jag har varit här i nästan två år och sett hur mycket hon har pluggat och slitit för att nå fram till detta. Hon inspirarar verkligen mig till att en dag själv plugga vidare!
 









 



Efter cermonin i PNC Arena åkte vi till en graduations mottagning i Raleigh där det bjöds på plockmat och mingel. Det var mycket folk där men jag hängde mest med S (mitt äldsta värdbarn) och vi satt mest och pratade och åt goda kakor. Efter en stund åkte vi hem till en av min värdmammas vänners svärföräldrars hus i Apex där det var en mer privat tillställning. Vi var inbjudna dit och där fanns det ännu mer mat. Vi var fortfarande rätt mätta så jag och de två äldsta tjejerna gick ner till en liten damm som låg i skogen på baksidan av huset. När vi hade smält maten från det förra stället åt vi av det som fanns där. Det blev verkligen en dag fylld med mat, som det kanske oftast är på sådana dagar. En trevlig dag blev det och jag är så glad att jag valde att stanna här några extra dagar så att jag fick vara med om min värdmammas och alla andra studenters graduation. En äkta amerikansk graduation!
 





 
 


Kommentera här: