Planer för min resemånad

 
 
Min resemånad har startat vilket för mig känns så sjukt. Resemånaden är något du hör om innan du åker till USA och något som känns så långt borta när du väl är mitt i livet som au pair. Det är ju som slutet på allting, det sista du gör innan du ska lämna USA och återvända hem. Och nu sitter jag här Hollywood, California och har tre veckors semester framför mig.
 
Och det är först nu som jag känner mig riktigt förväntansfull och excited över vad jag ska få vara med om de kommande veckorna. De flesta brukar ju längta så mycket efter att få resa iväg men för mig har det varit så svårt att längta. Jag har planerat i så många månader och självklart tyckt att det ska bli roligt att göra allt det som har har planerat att göra, men jag har verkligen inte kunnat längta särskilt mycket. Jag har varit förväntansfull över min resemånad och jag har sett fram emot att snart få komma hem till min familj och mina vänner som jag saknar så fruktansvärt mycket, men sorgen över att behöva lämna North Carolina, min värdfamilj, mina bästa vänner och livet jag har här i USA har stått i vägen som en mur och inte låtit mig släppa igenom lyckan över att ha en så spännande resa framför mig. Men nu när jag har tagit mig igenom det värsta (att behöva säga hejdå) känns det lättare och NU är jag äntligen så excited över min resemånad. Efter all planering känns det så sjukt att äntligen ha startat!
 
 
 
Jag är så nöjd över planerna jag har gjort. Igår lämnade jag North Carolina och flög hit till Los Angeles. Jag startade här för att bo i Hollywood då jag jättegärna ville spendera en dag på Universal Studios vilket jag har gjort idag. En jätterolig dag! Imorgon åker jag till Santa Monica för att på lördag starta en första tour därifrån. Jag har nämligen valt att göra två tours med Au Pair Adventures, en organisation som anordnar resor för unga personer (många au pairer men inte bara). Den första är deras Western Sun Tour och den andra är deras Hawaii Big Island Tour (på bilderna går det att se var vi reser med tourerna). 
 
Så på lördag startar Western Sun, sen spenderar jag en extra dag i San Francisco innan jag flyger till The Big Island, Hawaii för Hawaii Big Island Tour. Efter den touren har jag några få dagar kvar innan jag måste flyga hem och dem kommer jag spendera på Waikiki Beach, Honolulu. Sen är det dags för mig att flyga hem till Sverige igen efter nästan två år hemifrån. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara mina känslor inför det. Jag känner både glädje och nervositet men mest längtar jag efter att få krama om min familj och mina vänner. Tänk att jag har klarat mig så länge utan dem!
 
 

Kommentarer:

1 Isabelle Lindgren:

Jag ska iväg som au pair till USA snart och lite tidigt, men har redan börjat kolla vad jag vill göra under resemånaden. De är exakt dessa två turer jag kollat på. Berätta gärna om du tyckte det var bra o värt att åka med dom när du är klar! :D

Svar: Hej Isabelle!
Sorry för sent svar!! Har haft mycket att göra sedan jag kom hem till Sverige i början av sommaren.

Jag kan ABSOLUT rekommendera dessa två tours med Au Pair Adventures!! Det var rätt tufft att spara pengar till båda två och att se till att det även fanns lite extra pengar till extra aktiviteter som fanns att välja på, Men, det var så värt det och passade jättebra för resemånaden då man verkligen fick se så många olika platser på bara en/två veckor. Skönt att betala en summa pengar och sen bara go with the flow, haha ;)

Western Sun Tour som startade i LA och avslutades i San Francisco var helt fantastisk. Det är så obeskrivligt roligt att få uppleva allt. Allt från Grand Canyon till Las Vegas. Den kan jag verkligen rekommendera om du skulle vilja se allt det som ingår i touren!

The Big Island Tour på Hawaii var annorlunda gentemot den andra på fastlandet men också jätterolig. Hawaii är en otroligt speciell plats och en jättehäftig plats att resa runt på. Mycket naturupplevelser, sol, bad, snorkling, hiking osv.

Ställ gärna mer frågor om du har några! :)
/Nathalie
Nathalie

Kommentera här: